Om mig

Det finns olika skäl till varför man blir lärare. Mina främsta syften var att jag ville förändra skolan till en plats som är skapande, bekräftande, intressant och på allvar. Varför ville jag det? Jag trivdes aldrig själv riktigt bra i skolan. Men jag hade upplevelser av andra lärande sammanhang där jag fick erfarenhet av att lärande är stimulerande. Jag tränade gymnastik, lärde mig att spela gitarr och gick i ridskola.

Eva Pennegård

Troligen är det denna kombination som fick mig att lustfyllt kasta mig in i lärarutbildning och yrket så fort jag bara kunde. Sen första dagen har jag älskat mitt arbete! Jag tycker också mycket om att själv lära mig inom nya områden. Många erfarenheter har under åren som verksam samlats och jag har blivit säker på att det är möjligt att göra förändringar som leder till att elever utvecklas, kämpar och lär samtidigt som man också kan ha roligt tillsammans.

Under åren har jag arbetat som mellanstadielärare, lågstadielärare, specialpedagog, pedagogisk utvecklare, skolledare. Nu arbetar jag i Ängelholms kommun inom Lärande och familj som lektor. Mitt huvudsakliga uppdrag nu handlar om att utveckla vårt barn- och elevhälsoarbete och tillföra vetenskapliga perspektiv på utvecklingsarbetet.

Håll till godo!

eva@pennegard.se